×
POZOSTAŁO
8 MIEJSC
W CENIE SPECJALNEJ
ZGŁOSZENIE

II Shared Service (in) Center Forum

Relacja 2017

Pierwsza edycja Forum Shared Service (in) Center za nami!

W dniach 26-27 kwietnia blisko trzydziestu prelegentów, kilkudziesięciu Uczestników, partnerzy, goście i dziennikarze – razem ponad 100 osób – praktyków optymalizacji procesów w sektorze SSC/BPO zebrało się w warszawskim hotelu Courtyard by Marriott. Motyw przewodni spotkania: Ludzie. Procesy. Narzędzia. Optymalizujemy! Już od pierwszych chwil rozpoczęła się żywiołowa interakcja…

Z ankiet Uczestników

Organizacja pierwszej edycji Forum uzyskała notę 4,7 (w pięciopunktowej skali). Blisko 90% Uczestników potwierdziło, że spotkanie sprostało ich oczekiwaniom, przy czym aż 75% z nich zadeklarowało powrót za rok. W komentarzach z satysfakcją odnaleźliśmy wskazane przez Państwa najmocniejsze elementy forum: trafny dobór tematyki, wiarygodność prelegentów czy wzorową organizację. Docenili Państwo także elementy praktyczne Forum tj. częste przerwy, interaktywny charakter spotkań i zwyczajnie „fajną otoczkę” spotkania. Tak pozytywne oceny stanowią upragnioną nagrodę i niezwykle cenne źródło motywacji dla całego zespołu Blue Business Media – dziękujemy!

Cel

Uczestnikom Forum towarzyszył jeden podstawowy cel: w szerokim międzybranżowym gronie praktyków i ekspertów wymienić się wzajemnie: najskuteczniejszymi strategiami i taktykami, sprawdzonymi pomysłami oraz nietuzinkowymi inspiracjami w kwestii optymalizacji procesów biznesowych w sektorze usług wspólnych. Intensywny networking był jedną ze składowych, decydujących o sukcesie spotkania. Ten aspekt udało się zrealizować z nawiązką!

Tematyka

Szczególnie przy pierwszej edycji ogrom tematów godnych uwagi może być przygniatający. W tym przypadku wyzwaniem dla nas stało się właściwe połączenie twardych, strategicznych obszarów tj. uzyskiwanie efektu synergii w CUW, zwiększanie konkurencyjności w skali globalnej, błędy popełniane w procesie centralizacji czy dalsze perspektywy dla branży – z tymi bardziej miękkimi, w których kluczową rolę odegrały wątki związane z rekrutacją i motywowaniem pracowników CUW oraz nowe kompetencje w budowaniu skutecznego przywództwa. Cieszy nas, że w ankietach znaleźliśmy opinie w stylu: „tematyka na plus”.

Forum w soczewce – dzień pierwszy

O tym że na sali siedzą bardzo aktywni i gotowi do interakcji ludzie można było przekonać się już na otwarciu. Niewinnie rzucone „proszę przedstawić się kolegom i koleżankom siedzącym najbliżej” – stało się dla Uczestników sygnałem do rozpoczęcia intensywnej wymiany wizytówkowej w całej sali. Chwilę później z nieukrywaną radością obserwowaliśmy zdrową, prawdziwie sportową rywalizację pomiędzy stolikami i popis umiejętności konstruktorskich Uczestników, podczas zadania specjalnego.

W tym momencie na scenie pojawił się nasz gość specjalny – Andrzej Bargiel – himalaista, skialpinista i zdobywca Śnieżnej Pantery! Ten młody, niepozorny chłopak ujął słuchaczy opowiedzianą w szczery sposób historią o wbieganiu na ośmiotysięczniki, walce z przeciwnościami i emocjach towarzyszących zjeżdżaniu na nartach wprost z górskich szczytów. Wystąpienie zakończyło wspólne zdjęcie z Panem Andrzejem i liczne selfie w kuluarach.

W płynny sposób przeszliśmy do pierwszego panelu dyskusyjnego pt. Exodus na wschód vs. dynamiczny rozwój, poprzedzonego wstępem ze strony przedstawicielki PAIiH odnośnie aktualnego obrazu rynku CUW w Polsce. Uczestniczący w panelu przedstawiciele firm: ARCELORMITTAL SHARED SERVICE CENTRE EUROPE, GSK, ORANGE POLSKA i PEDERSEN & PARTNERS – w różny sposób argumentowali dlaczego nie boją się przeniesienia swoich centrów do Indii, czy warto być pionierem oraz jakie są aktualnie granice centralizacji procesów.

Po krótkiej przerwie pojawił się jeden z najbardziej wyczekiwanych bloków – Synergy is the King! O tym jak uzyskiwać zwielokrotniony efekt optymalizacji procesów opowiadali kolejno przedstawiciele: ORANGE POLSKA, BCC oraz ARCELORMITTAL SHARED SERVICE CENTRE EUROPE.

Po lunchu powróciliśmy z blokiem na temat przywództwa – Effective Leadership! Pierwsze wystąpienie było poświęcone idei szefowania 3.0. Następnie przedstawiciel GSK z dużym wyczuciem sceny opowiadał o tym jak zostać rzecznikiem własnego CUW. Liczne przykłady niskobudżetowych praktyk oraz dobry kontakt z publicznością zadecydowały o tym, że właśnie ta prelekcja była trzecią najwyżej ocenioną podczas Forum.

Po tej części przyszedł czas na podwójną sesję warsztatową, a w niej tematy tj. najczęstsze błędy popełniane podczas centralizacji modeli operacyjnych / wdrożenia koncepcji SSC (CUW); holistyczne zarządzanie – zmiany Przyszłości! oraz programy rozwoju dla utalentowanych młodych pracowników w SSC. Uczestnicy wybierali dwie spośród trzech propozycji, uczestnicząc i integrując się podczas pracy w grupach w mniejszych salach.

Zwieńczeniem pierwszego dnia Forum był koktajl i nieformalna integracja Uczestników połączona z imprezą Uczestników odbywającego się równolegle w tym samym hotelu VIII Forum Customer Contact Management Summit. W powiększonym, jeszcze bardziej zróżnicowanym gronie dyskusje trwały do późnych godzin nocnych.

Dzień drugi – kluczowe momenty

Następnego dnia z miejsca zajęliśmy się tematem, który stanowi szczególnie trudne wyzwanie dla Uczestników – rekrutacją i efektywnym zaangażowaniem najlepszych pracowników na rynku. Doświadczeniem w tym bloku podzielili się przedstawiciele BANKU HANDLOWEGO, CITI SERVICE CENTER POLAND oraz VEOLIA ENERGIA POLSKA. Na zakończenie tej części odbyła się dyskusja panelowa pt. Dream team w CUW – jak rozumieć i jak osiągnąć ten cel? z udziałem przedstawicieli: MARS FINANCIAL SERVICES, STATE STREET BANK INTERNATIONAL, BANKU HANDLOWEGO  oraz VELUX A/S.

Kolejnym blokiem był ten o charakterze prawnym, który dość nieoczekiwanie zmienił się w gorącą dyskusję. Występujący w duecie wiceprezesi STATE STREET BANK INTERNATIONAL a następnie Pani Mecenas z kancelarii RACZKOWSKI PARUCH mierzyli się kolejno z licznymi pytaniami od publiczności dotyczącymi prawnych aspektów telepracy. Zapewne Uczestnikom szczególnie utkwi w głowie jedno z pytań: Czy pracownicy mogą świadczyć pracę zdalną parami i jak to zorganizować?

Nowością w agendzie Forum było wprowadzenie bloku na temat cyberzagrożeń, także tych o charakterze terrorystycznym, aby uwrażliwić odbiorców na skalę i możliwości aktualnych działań przestępczych zarówno w sektorze biznesowym jak i wpływającym na niego sektorze publicznym.

Ostatnim i, jak się później okazało, dla wielu najciekawszym elementem Forum była Giełda Pomysłów – w formie burzy mózgów. Siedzący wprost na podeście sceny prelegenci – bez marynarek na roboczo dzielili się pomysłami i doświadczeniem prosto z głowy. I właśnie w tej części padł rekord w skali wszystkich naszych Wydarzeń – nota 5.0 za wystąpienie! Oznacza to 100% jednomyślność w ocenie Uczestników – prawdziwy ewenement. Serdecznie gratulujemy tego osiągnięcia Panu Dariuszowi Użyckiemu (PEDERSEN & PARTNERS), który pełnił także rolę Prowadzącego Forum.

Najwyższe noty w ocenie Uczestników
uzyskali następujący Prelegenci:

  • Dariusz Użycki, Head of Industrial Sector CEE&CIS, PEDERSEN & PARTNERS
    Kontakt z ludźmi - niedoceniany aspekt przywództwa - praktyczne wskazówki do zastosowania od zaraz
    Średnia 4,97 (temat: 4,94; wystąpienie: 5,0 )
  • Katarzyna Sarek-Sadurska, Radca Prawny, RACZKOWSKI PARUCH
    Prawo pracy a strategie organizacji optymalizujące zasady funkcjonowania i wykorzystanie kadr w erze rynku pracownika – kluczowe aspekty
    Średnia 4,63 (temat: 4,71; wystąpienie: 4,54)
  • Sebastian Drzewiecki, Dyrektor Globalnego Centrum IT, GSK
    Zostań rzecznikiem własnego CUW!
    Średnia 4,66 (temat: 4,57; wystąpienie: 4,75)

Chciałabym bardzo serdecznie podziękować zarówno Prelegentom jak i Uczestnikom za niezwykle owocną i produktywną atmosferę spotkania, realną chęć dzielenia się wiedzą oraz gotowość do wspólnej wytężonej pracy dla wypracowania jeszcze lepszych efektów i optymalizacji procesów biznesowych w sektorze usług wspólnych.
Już dziś cieszę się na przygotowywanie kolejnej edycji mając tak solidne i wdzięczne wsparcie wśród praktyków optymalizacji, których udało nam się zaangażować wokół tytułowej idei Forum – Shared Service’ów w centrum uwagi!

Do zobaczenia za rok!

Anna Gapys
Project Manager

Opinie o Forum

Wśród wielu imprez podobnego typu forum Shared Service (in) Center wyróżniało się super profesjonalizmem organizacji, brakiem masowego charakteru przez co dużo łatwiej można było wymieniać się doświadczeniami między uczestnikami i prowadzić aktywny dialog z prelegentami.
Ciekawa i różnorodna agenda trafiająca w sedno tego co potrzebują szefowie i managerowie centrów usług wspólnych oraz wyśmienite grono uczestników oraz prezentujących przy doskonałej organizacji zapewniły świetne wydarzenie. Ja osobiście dużo wyniosłem dla siebie a jednocześnie mam nadzieję, że poprzez wystąpienie w panelu miałem okazję by podzielić się z innymi swoimi doświadczeniami.
Z wielką przyjemnością będę uczestniczył w kolejnych wydarzeniach organizowanych przez Państwo.
Wojciech Skrudlik, Director of Mars Financial Services Europe, MARS FINANCIAL SERVICES
Z nieskrywaną przyjemnością uczestniczyłem w pierwszej edycji Forum Shared Service (in) Center, odbywającej się w ostatnim czasie w Warszawie. Doskonała organizacja, a przede wszystkim ciekawy dobór tematów i prelegentów sprawił, iż dwa dni konferencji upłynęły w sposób bardzo produktywny. Na wyróżnienie zasługuje forma wydarzenia, która umożliwiła nawiązanie relacji i dyskusji pomiędzy prelegentami, a uczestnikami i znacząco ożywiła panele. Wymiana doświadczeń i ciekawe pytania nieraz prowadziły uczestników do nowych wniosków i obserwacji. Polecam uczestnictwo i trzymam kciuki za przyszłoroczną edycję. Jarek Wojnarowski, Dyrektor Centrum Usług Wspólnych, VELUX A/S
Biuro Kraków:
Blue Business Media Sp. z o.o.,
Kraków 31-031, ul. Berka Joselewicza 21c
tel: +48 12 350 54 06
Biuro Warszawa:
Blue Business Media Sp. z o.o. ,
Warszawa (01-222), ul. Prądzyńskiego 12/14

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

© 2018 Blue Business Media